fbpx

Töö ja lõbu koos – rattapatrull jõuab kohale ka sinna, kuhu auto ei pääse

Tallinna tänavatele ilmunud USS Security rattapatrull pole mitte lihtsalt turvafirma järjekordne samm puhtama ja rohelisema linnakeskkonna nimel  – tänu elektrijalgrattale jõuavad turvatöötajad nüüd kiiresti kohale paikadesse, kuhu autoga sõitmine oleks aeganõudev või isegi võimatu. Rattapatrull jõuab kohale ka sinna, kuhu auto ei pääse.

Hübriidratas Fatbike, mille 250 w mootor annab sõidule hoogu juurde, paneb nii mõnegi rattaentusiasti kadedusega mööda vuravale turvatöötajale järele vaatama. Elektrimootoriga jalgratas liigub linnas kiirusega 25 kilomeetrit tunnis ja võib läbida järjest kuni 40 kilomeetrit. Turvatöötaja amet võib tõesti kõrvalt paista lihtsalt väga fun. Tegelikult on rattas siiski südalinnas üks tõhusamaid ja kiiremaid liiklusvahendeid, tänu millele jõuab abi ootajani kiiremini.  Tipptunni, filmivõtete või ehitustööde tekitatud ummikud ei ole jalgrattal turvatöötajale mingiks takistuseks. Ja tegelikult ei peakski ükski kodu- ega firmaomanik liikulusummiku tõttu kiirest abist ilma jääma. Isegi vanalinna kitsad tänavad pole ühele rattapatrullile probleemiks.

Kui USSi esimene mõte oli linnatänavatele tuua rolleritel sõitvad patrullid, mis samuti läbi ummikute mahuvad manööverdama, siis kiiresti sai selgeks, et just jalgratas annab linnas kõige kiirema reageerimisvõimekuse – ja kiirus on nii turvatöötajale ja abi ootajale kõige olulisem.

Kõik auto jalgratta vastu vahetanud inimesed teavad seda elamust – linna tekivad korraga täiesti uued helid, lõhnad, igas suunas avanevad vaated, mida autos istudes polnud kunagi märganudki. Juba sündmuspaigale lähenev rattapatrull kuuleb, näeb ja tunneb kohe rohkem, kui autos istuv turvatöötaja.

Rattal turvatöötaja tänavatel vuramine suurendab kõigi turvalisust. Nii nagu ratastel politseinikud on rohkem nähtaval kui autos istuvad patrullid, toimib see ka turvatöötajate puhul – ning mõlemal juhul hoiab see inimesi rikkumisi korda saatmast. Kes tahaks midagi reeglite vastast toime panna turvatöötaja silme all? Ja jalgratta eest ära joosta on hulga keerulisem kui auto eest, mis näiteks randa või parki järele ei kihuta.

USSi elektrijalgratas on oma esimesest tööpäevast alates leinud väga palju ja erinevat kasutust: ratas on juba jõudnud osaleda õppustel, saanud teha erakorralisi väljasõite ja patrullinud objektidel.

Ent loomulikult pole USSi jaoks ka väheoluline, et patrullratas liigub suuresti inimjõul ning seetõttu on süsiniku jalajälg palju väiksem kui patrullautol.